onsdag 2. mai 2018

Det er ikke bare bare å bære

Det er en gammel sang som begynner sånn: "Å bære vatten og bære ved....." Vel i dag har vi båret hageavfall av ymse slag og stein - mengder med stein.

Hver dag går jeg spent rundt i hagen, og ser på hva som er i ferd med å dukke opp, og jeg legger planer og jeg ombestemmer meg, og så er det plutselig noe som dukker opp som har sånn "kjekt å ha" faktor.

Så, her om dagen fant jeg et innlegg på Facebook, en slektning som hadde belegningsstein - og jeg tenkte: "Den kunne være kjekk å ha" - for jeg skulle jo hatt stein rundt kanten på bedene mine, slik at gresset ikke gror inn i bedet, og jeg skulle jo rett i nærheten uansett - for jeg måtte jo få tømt hengeren for hageavfall oppe på Trollmyra.

Som tenkt så gjort - jeg sa: "je' tar'om alle sammen je" - ja steinen altså..... så i dag etter å ha slitt meg gjennom alle greiner og røtter og mose og diverse - ja jeg fikk god hjelp fra sønnen min da - så var det bare å kjøre til neste stopp og fylle på med stein - og det var litt mer enn jeg hadde regnet med, men jeg tror nok jeg skal få brukt alt sammen. Veldig greit med gjenbruk.



Hva veier slik stein da? Jeg er veldig usikker, men vi delte lasset i to, bare for å være på den sikre siden, jeg tror nok jeg kunne fått med alt på ett lass, for hengeren tar 750 kg og lappen for henger har jeg. Men, jeg kjenner armene er lange nå, nærmest så jeg kan stå rett å knyte skolisser

For steinen skulle jo på der jeg fikk den og så må den av her hjemme


Og enda så skal den jo legges på plass der den skal være også - og mer er det å hente. Ja ja, får se på det som trim.

Trim får man når man må løpe frem og tilbake for å åpne opp og lukke igjen for denna fyren også 


Han syntes det tok fryktelig lang tid fra jeg oppdaget han til jeg kom å lukket opp døra, tenk om dreamisen mugnet i posen mens han ventet liksom.


Han kunne i alle fall fortelle meg at han kjente på værhårene at været skulle bli bedre utover dagen i dag, og det har faktisk slått til, så jeg må nok begynne å høre litt mer på hva han har å si.

Ha en fin kveld alle sammen, så sees vi i hagen en dag om ikke lenge igjen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Våren inntar Casa de Begnaveien

Hei og hå - Nå er det lenge siden jeg har blogget. Ikke fordi det ikke har skjedd noe som helst, men rett og slett fordi jeg ikke har hatt &...