søndag 22. april 2018

Ny start - nye muligheter

Jeg velger meg April - i alle fall så valgte jeg April til å opprette en ny blogg - en blogg om livet her i "Casa De Begnaveien" - min ringe bolig - et lite hus på en liten tomt.




Huset er en kjedet enebolig og tomta er på ca. et halvt mål - og her råder det totale kaos - Kaos i konsentrert form - Kaos i form av "bedre med litt skitt og støv i krokene enn et reint helvete" -  Småbruket mitt - ja for dette er smått - men det er akkurat passe stort for oss som holder til her.

Oss som holder til her er de to-beinte som har registrert adresse her. I tillegg har vi Nabo'n som riktignok bor i nabohuset, men som hadde feriebolig her en uke i fjor sommer - et begrep han har strukket en smule langt



Og i går flyttet det inn to til - ja det var i annekset da - et anneks som kom opp forrige dagen.


Her har ekteparet Kjøttmeis satt seg utenfor den nye boligen sin - en liten pust i bakken må man ha, for det å flytte er fryktelig slitsomt

Her er en av dem på vei inn for å re opp senga vil jeg tro

Og jammen kom flaggspetten innom en tur i dag også - det er et par av dem også som pleier å være her daglig - sammen med spurven og et par andre arter - Ja til og med nøtteskrika hadde en periode her tidligere i vår hvor den dukket opp. Det er liv og røre i Casa De Begnaveien


Ellers lengter vi etter vår og sommer nå, og daglig blir hagen sjekket for å være sikker på at vi skal komme raskt i gang med å så den "millionen" med frø som jeg har kjøpt gjennom vinteren





Og når man ser på områdene hvor det allerede eksisterer bed - hvor det finnes planter som forhåpentligvis våkner til livet igjen nå utover - ja da lurer jeg egentlig på hvor jeg skal gjøre av alt dette






I tillegg har jeg sådd frø fra sitroner som var merket med at de var fra Amalfikysten - et nydelig sted i Italia - hvor jeg var på ferie i fjor - selvfølgelig måtte jeg jo forsøke å så frøene


Jeg har kjøpt druestokker - både blå og grønne druer er forventet å vokse her - ja ja - i det minste håper jeg å se at det skal dukke opp noen små greier


Og i fjor skaffet jeg meg et oliventre som i løpet av vinteren har kastet alle bladene og nå har kommet med nye og har forlenget noen av grenene sine - så det er da liv i det enda


Så - jeg er klar for våren


I mellomtiden får jeg kose meg med disse to - som jeg fikk av gode venner forrige helg





Nå er frokosten inntatt - Spelt surdeigsbrød fra "Sour to the People Hønefoss" - med leverpostei og slangeagurk på - et glass nydelig appelsinjuice og et beger med yoghurt


Og nå har jeg fått meg kaffe også og har du lyst på en kopp så har jeg traktet ei hel kanne




Ha en strålende søndag       



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Våren inntar Casa de Begnaveien

Hei og hå - Nå er det lenge siden jeg har blogget. Ikke fordi det ikke har skjedd noe som helst, men rett og slett fordi jeg ikke har hatt &...