torsdag 3. mai 2018

En helt vanlig dag på bruket.......

Nabo'n svikter aldri, og selvfølgelig var han innom en tur på morrakvisten


Og som de fleste har fått med seg på Facebook så har han fortalt at det var kaldt og fuktig i luften og at han kunne kjenne på værhårene at det ville bli regn utover dagen, men at det skulle bli bedre igjen utover kvelden og at det blir finvær i helga

Han kunne også rapportere at det ikke var småfuglene som spiste opp meisbollene som henger i treet, men skjærene - og han hadde til og med bildebevis


Ja, det er ikke bare meisbollene som forsvinner i en skjæremage, det hender det blir går med litt kattegoodies også, i alle fall om det mot all formodning skulle bli liggende igjen litt på terrassen av det slaget - de tar til og med den billige typen som Nabo'n ikke er noe glad i - og det er helt greit mener han - bare de ligger unna dreamisen.

Etter dagens dose med kos og goodies så forsvant han rundt hushjørnet - om han gikk videre til neste nabo eller om han gikk hjem skal være usagt, men borte ble han i alle fall.

Jeg tenkte jeg fikk høre på varslene til værhårene til Nabo'n, så jeg kom meg ut for å lempe mer stein fra hengeren - det tar litt tid å få tømt den. Men, hva i all verden var det som lå der oppe i innkjøringa til parkeringsplassen?

Stakkars lille Nøtteliten - han var like stiv som en pinne og hadde nok ligget der en liten stund - eller kanskje ett eller annet dyr hadde lagt han fra seg der - det var ikke mye liv igjen i stakkar'n og Nabo'n kom løpende for å sjekke og han bedyret at det ikke var hans feil - han hadde aldri sett'n før sa'n - lukta rart gjorde'n også sa'n, rynket på nesa og forsvant inn i hagen igjen.


Nøtteliten fikk en verdig begravelse, og verken Nabo'n eller jeg skal fortelle hvordan og hvor, men vi kan røpe såpass at verken Nabo'n eller andre firbente vil få poter eller snuter borti den lille fyren.

Etter en trist avskjed var det operasjon hage - og stein. 



 Nabo'n var klar til å gi en hjelpene pote









Jeg må innrømme at det er litt begrenset hva som blir gjort når man får slik hjelp, og når det begynte å regne - slik Nabo'n hadde spådd - så var det bare å gå inn igjen - men det ble i alle fall to trillebårlass.


Nabo'n skulle selvfølgelig ha betaling for hjelpa - for han hadde passet på at steinen ble lagt riktig i haugen der den skal lagres før bruk og han hadde til og med prøveligget dem.



Og med regnvær ute - Nabo'n på vei hjem til seg selv igjen - så var det i grunnen ingen hindringer i veien for en tur på tredemølla - 2,1 km på 30:09 minutter - 151 forbrente kalorier - sier meg fornøyd med dagens innsats.


Nå skal jeg nyte ettermiddagen - det regner fortsatt så jeg tenker jeg finner frem en bok og en kopp kaffe og drømmer meg vekk til dager med passe temperatur, en hage i full blomst og andre spennende vekster, gode venner på besøk og lange deilige kvelder på terrassen.

Ro i sjelen og hyggelige opplevelser gir en god hverdag

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Våren inntar Casa de Begnaveien

Hei og hå - Nå er det lenge siden jeg har blogget. Ikke fordi det ikke har skjedd noe som helst, men rett og slett fordi jeg ikke har hatt &...