onsdag 25. april 2018

Vår-rusken

Fra barndomsårene husker jeg at det var snakk om "Vår-rusken" - Det er vel et ord som benyttes rundt om i dag også kanskje, men det brukes vel heller ord som klargjøring - dugnad - opprensk - rydding - men "Vår-rusken" er da et mye morsommere navn, er det ikke?

I går var en nabo innom og vi ble enige om at hun kunne kaste det gamle juletreet fra lekeplassen inn sammen med greinene fra hekken min - jeg må jo kjøre de til gjenvinningsstasjonen allikevel så ei buske fra eller til spiller ingen rolle. Juletreet lå innenfor gjerdet når jeg sto opp i dag, så haugen med grønne kvister begynte å bli rimelig stor.

Litt utpå dagen så jeg en annen nabo som flittig trillet trillebåren sin full av rusk og rask, og det er rart med det - når man ser andre som gjør noe så får man et lite spark bak til å komme i gang selv.

Jeg kjenner jeg klør i fingrene etter å komme i gang - men fortsatt er det litt snø igjen her

Men - det er jo spennende da - å se hva som dukker frem her

Utsikten fra innsiden av en hekk - alle knekte greiner skal og må fjernes


Gamle episoder av "Røtter" som sto oppetter gjerdet blir fjernet 

Det gjør denna også - selv om det ikke er så store haugen - at folk ikke kan plukke opp bikkjemøkka når de er på luftetur? Denne ruka lå igjen rett på utsiden av gjerdet mitt og er ikke særlig trivelig å treffe på - selv om man bruker både hansker og gummistøvler.

.... og i har kasta julenek...

... og vi har kasta tre

... og jeg skulle ønske vi hadde kastet gamle greiner, røtter og gresstuster ett annet sted enn i kompostbingen

Trillebåra ble full og enda er det minst ett trillebår lass til før vi kommer ned på "god jord"

Men, nå er henger'n full og står klar til å kjøres til Trollmyra ... en dag ... ikke i dag

... og aldri begynner det å spire........ herregud jeg sådde jo .... her om dagen

Arbeidsøkta ble avsluttet med lunsj - surdeigsbrød med majones på, tomater og basilikum og litt salt og pepper - det smaker sommer og det smaker Italia og ferie og ren nytelse

Inne på kjøkkenet holder Nabo'n på å lage seg Facebook-profil (vi er ikke helt enige om den altså - så vi får nå se hva det blir til)

Og blåmeisen skuer ut over sitt rike (min hage) og det ser ut som om han er fornøyd med valg av bolig - selv om det er et leven uten like fra andre pipps-naboer


Joda, livet går sin vante gang i Casa De Begnaveien

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Våren inntar Casa de Begnaveien

Hei og hå - Nå er det lenge siden jeg har blogget. Ikke fordi det ikke har skjedd noe som helst, men rett og slett fordi jeg ikke har hatt &...